Dress code, czyli jak dostosować się do okoliczności?

Dress code jest współcześnie określeniem dość powszechnym. Odnosi się do ogółu norm panujących w danym środowisku, w tym i zawodowym, wytyczających zalecany wizerunek. Takie zasady muszą być przez potencjalnego pracownika akceptowane, jeśli chce on podjąć zatrudnienie w danej firmie czy instytucji. Niekiedy odnosi się to do jednolitego wizerunku wszystkich pracowników. W innym przypadku wytyczne nie muszą być aż tak szczegółowe, ale mają pewne założenia. Po co w zasadzie dress code? Chodzi tu o zachowane jakiejś zawodowej elegancji, która będzie wyrazem kompetencji i poszanowania partnera biznesowego. Biała koszula, granatowe spodnie lub spódnica, czarne buty na obcasie i aktówka damska – to wizerunek bizneswoman, która zachowuje klasyczną i ponadczasową elegancję. Minimalizm w pracy jest jak najbardziej pożądany. Skromny makijaż, jak najmniej dodatków i spięte włosy. Człowiek ma być elegancki i skromny. Ponadto strój musi być schludny. Nie on ma być w centrum zainteresowania ale oferowana usługa lub produkt. Należy pamiętać, że swoim wizerunkiem reprezentujemy dana firmę. Dlatego wszelka odzież, która określana jest jako luźna i niezobowiązująca stylizacja powinna pozostać w szafie i być wykorzystywana w sferze prywatnej. W pracy jesteśmy częścią instytucji i prywatny gust może niekiedy nie być stosowny do okoliczności. To właśnie są główne założenia dress code. Świadczy to o umiejętności przestrzegania norm i kulturze osobistej.

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *